Održana druga sjednica Stožera civilne zaštite grada Orahovice zbog olujnog nevremena

OrahovicaNevrijeme2016 07 14 Stozer005

Održana druga sjednica Stožera civilne zaštite grada Orahovice zbog olujnog nevremena koje je zahvatilo područje grada Orahovice 13. srpnja 2016. Nazočni na sastanku su bili Josip Nemec, gradonačelnik grada Orahovice, Zvonko Nađ, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, Emica Parašilovac, pomoćnica pročelnika-tajnica grada, Zoran Stošić, direktor komunalnog poduzeća PAPUK d.o.o., Miroslav Babić, načelnik PP Orahovica, Josip Job, Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Područni ured Virovitica, Dražen Rengel, Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Područni ured Virovitica, Zdenko Čapo, Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Područni ured Virovitica, Nikola Klepač, komunalni redar i Krešimir Pongrac, viši stručni suradnik za komunalne poslove i graditeljstvo.

Na sastanku su pregledani foto i video materijali štete koja je nastala od oluje gdje se vidi kako je oluje doslovce poharala grad u jako kratkom vremenu te su naleti vjetra nanijeli jako veliku štetu, kako u gradskim parkovima gdje su stabla počupana tako i na kućama, automobilima i komunalnoj infrastrukturi. Gradonačelnik je naveo da je odmah s njim na teren izašla obnašateljica dužnosti župana Sanja Bošnjak te saborski zastupnik Đakić koji su na raspolaganje dali strojeve kakvima grad Orahovica ne raspolaže, poput dizalice do nosivosti 30 tona koji će uvelike olakšati sanaciju nastale štete.

Dogovoreno je da ono što se sada može napraviti je čišćenje prema prioritetima jer nema ulice koja nije poharana, i puna ostataka lišća i grana, mada je veliki dio grada već očišćen gdje su velik posao odradili zaposlenici gradskih poduzeća i Vatrogasne jedinice, te i sami građani koji su pomogli u čišćenju.

Ono što je sada prioritetno pitanje je kako pomoći ne samo fizički nego i u pravnom smislu, naime, na privatnim posjedima je nastala šteta na kojima nije u potpunosti uređeno pitanje vlasništva, nego ih ima više i potrebno je za sanaciju štete ishoditi pristanak svih vlasnika, te je gradonačelnik uputio pitanje o daljnjem postupanju gospodinu Josipu Jobu iz Državnog ureda za zaštitu i spašavanje, Područni ured Virovitica.

Job je napomenuo kako imaju sličnih iskustava na području županije, i da pohvaljuje rad Stožera za civilnu zaštitu, koji je pokazao spremnost u ovakvim trenutcima i odradio sve predviđeno Planom zaštite, ono što je bilo presudno je što su odmah obaviještena sva potrebna tijela i institucije. Svakako treba utvrditi prioritete, vlasništvo na objektima na kojima je nastala šteta, stručne službe grada dužne su napraviti popis nastale štete, dobiti podatke o činjenici dali su neki od objekata i imovine osigurani, donijeti Odluku o sanaciji štete. Može se svakako obratiti Županijskom stožeru za zaštitu i spašavanje pa Državnom koji moraju biti pravodobno obaviješteni o zbivanjima na području na kojem je nastala šteta.

Prijave štete mogu se vršiti u proteku 8 radnih dana od dana proglašenja elemantarne nepogode 14. srpnja do 26. srpnja 2016. u prostorijama Gradske uprave Garada Orahovice soba broj 3, a sve potrebne informacije mogu se dobiti na telefon 033 673 094 svaki radni dan od ponedjeljka do petka od 7,00 h do 15,00 h.

 

{gallery}SlikeGodina2016/NevrijemeOrahovica2016-07-16-Stozer002{/gallery}