Z A P I S N I K
sa 1. sastanka za PRIPREMU PROJEKATA ZA STRUKTURNE FONDOVE EU, održanog u srijedu, 07. studenog 2012. godine, u Maloj gradskoj vijećnici u Gradskoj upravi, na adresi Franje Gavrančića 6 u Orahovici, s početkom u 8:00 sati.
Nazočni:
- Josip Nemec, gradonačelnik
- Darko Žužak, dogradonačelnik
- Zvonko Nađ, pročelnik JUO
- Irela Strabić, pomoćnica pročelnika JUO
- Zoran Stošić, direktor Papuk d.o.o.
- Saša Rister, direktor Ružica grad d.o.o.
- Kristina Vasić, djelatnica TZ Orahovica
- Marko Bošnjak, Papuk d.o.o.
- Tomislav Majetić, Papuk d.o.o.
- Željko Pavković, Papuk d.o.o.
- Dušan Živković, Papuk d.o.o.
- Vlatka Hrčan, Grad Orahovica
- Tomislav Pančić, HVIDRA
- Vladimir Grgurić, mediji
- Tamara Petrović
Gradonačelnik, g. Josip Nemec, sazvao je sastanak radi osnivanja odbora, čiji bi članovi bili: predstavnici Grada, komunalnog poduzeća, Ružice grada d.o.o, TZ Orahovica, medija i prema potrebi, vanjskih suradnika, s ciljem da se organizira što kvalitetnija priprema za nadolazeće Strukturne fondove EU.
U uvodnom izlaganju, g. Nemec je naglasio važnost pravovremenog praćenja raznih događanja, od edukacije, najavljenih i objavljenih natječaja, do novosti i izmjena u zakonskoj regulativi, kao i razmatranje pisma namjere potencijalnih ulagača i partnera. Zbog velike količine informacija koje svakodnevno pristižu na adresu Gradske uprave i njemu osobno, te zbog potrebe realne procjene pristiglih informacija, nameće se potreba organiziranja posebne grupe za rad, na način da se rasporede zadaci prema struci, tematici i afirmaciji pojedinaca.
Za koordinatora priprema za Strukturne fondove EU, gradonačelnik je imenovao Irelu Strabić, a za pomoćnika, Marka Bošnjaka.
G. Nemec daljnji tijek sastanka prepustio je g. Strabić, sa slijedećim Dnevnim redom:
D N E V N I R E D
- Pregled dosadašnje prakse JUO sa pripremama projekata, (problemi, realizacije, suradnja)
- Prijedlog sastavljanja Odbora po pojedinim temama
- Rasprava
Ad. 1.
Gđa Strabić u kratkim crtama upoznala je nazočne o dosadašnjim aktivnostima JUO i suradnika u nastojanjima da se pripreme određeni projekti i apliciraju na pozive natječaja, bilo da se radi preko Ministarstava, ili direktna prijava na neki dosadašnji pretpristupni EU fond. Do sada je Grad kandidirao 4 projekta: 1 na natječaj Europa za građane 2011. (soft projekt sa mađarskim partnerom iz Orfüia) i 3 projekta na 3. pozivu IPA CBC – prekogranična suradnja s mađarskim partnerima, u 2012, na temu turistička infratruktura. Prvi projekt dobio je negativan odgovor uz osnovnu zamjerku da u projekt treba uključiti više partnera i sudionika. Od 3 projekta za IPA CBC, projekt s Villanyem – Vinske priče, dobio je prolaznu ocjenu i ide u provedbu, dok su dva preostala također ocijenjena kao dobri projekti, ali zbog nedostatka sredstava stavljeni su na pričuvnu listu. Glavna podrška i suradnik bila je Agencija VIDRA. Najveći problemi javili su se po pitanju vlasništva i spremnosti tehničke dokumentacije, kada je riječ o gradnji, i to je ono što moramo žurno početi rješavati za Strukturne fondove, jer u trenutku objave natječaja, potrebna je minimalno Lokacijska dozvola. Edukacija je također nužna, jer iako imamo veliku podršku Vidre, mi smo ti korisnici fonda koji moramo znati prepoznati projektnu ideju za određeni poziv i sve pripremiti, a kasnije sve to i provest, što nije jednostavan postupak (zahtjeva se dodatno znanje posebno iz javne nabave i računovodstvenog dijela praćenja i provedbe).
Ad. 2.
Gđa Strabić predlaže formiranje Odbora prema slijedećim cjelinama:
1. TURISTIČKA INFRASTRUKTURA
2. ENERGETSKA UČINKOVITOST I OIE
3. KOMUNALNA INFRASTRUKTURA
4. KULTURNA BAŠTINA
5. DRUŠTVENE DJELATNOSTI I UDRUGE
G. Nemec naglašava važnost sređivanja podataka u zemljišnim knjigama i sve vezano uz tu problematiku: otkup zemljišta od privatnih osoba, prijenos vlasništva sa RH, problem neevidentiranih čestica u ZK, i predlaže dodatan Odbor:
6.IMOVINSKO PRAVNI ODNOSI
Prema dosadašnjim iskustvima i suradnji, gđa. Strabić predlaže nosioce pojedinih Odbora, i otvara raspravu o prijedlozima, mogućnostima i afinitetima.
Ad. 3.
Sudionici sastanka izjašnjavaju se o prijedlozima, kako bi se ustrojili pojedini Odbori. Kroz raspravu se pokazalo da priprema projekata uključuje multidisciplinarni pristup, odnosno, da se pojedine teme i struke preklapaju, tako da npr. pojam turistička infrastruktura može biti dio projekta i u okviru kulturne baštine, u sve se može interpolirati načelo zelene gradnje i OIE, itd. Stručnjaci za informatiku, medije i zemljišno pravo, također će u određenom trenutku biti uključeni u svaki projekt.
ZAKLJUČAK
Nakon provedene rasprave, doneseni su slijedeći prijedlozi za nositelja i uže suradnike, prethodno predloženih 6 odbora:
1. TURISTIČKA INFRASTRUKTURA, Kristina Vasić (Saša Rister, Tamara Petrović)
2. ENERGETSKA UČINKOVITOST I OIE, Tomislav Majetić (Ivica Podboj, Dušan Živković)
3. KOMUNALNA INFRASTRUKTURA, Zoran Stošić (Željko Pavković, inž. Ružice grada d.o.o)
4. KULTURNA BAŠTINA, Irela Strabić (Vlatka Hrčan, Josip Kribl)
5. DRUŠTVENE DJELATNOSTI I UDRUGE, Saša Rister (Marko Bošnjak, Dušan Živković)
6. IMOVINSKO PRAVNI POSLOVI, Hečimović Slavko (Vlatka Hrčan, Josip Kribl)
Tomislav Pančić i Vladimir Grgurić, sa svojim vještinama i znanjem, biti će uključeni u svaki projekt – po potrebi, o čemu će brigu voditi koordinator, kao i o tome kada i u koji projekt je potrebno uključiti određenog suradnika, neovisno o gore navedenom članstvu u pojedinom odboru. Uz odobrenje gradonačelnika, u projekt se mogu uvesti i vanjski suradnici, kada je tematika blisko vezana za njihovo područje (npr. članovi određene udruge).
Nadalje, za donošenje važnih odluka i prioriteta, u projekte će se na svim razinama uključiti: gradonačelnik, dogradonačelnik i pročelnik (odobravanje projektne ideje, osiguranje sredstava iz vlastitih prihoda, poduzimanje radnji vezano za zemljišno pravne poslove i sve ostale važne odluke), a o svim poduzetim radnjama izvijestiti će se gradonačelnik.
Koordinator će predlagati pohađanje edukativnih radionica i seminara, voditi evidenciju o istima, kao i o prikupljenim materijalima – primjeri dobre prakse, zakoni…), na osnovu podnesenih izvješća nositelja Odbora, a izvješće o svom radu i radu Odbora podnositi će gradonačelniku.
Prema svemu navedenom, Zaključak iz ovog Zapisnika, dostavlja se gradonačelniku na razmatranje i predlaže donošenje Odluke o osnivanju Odbora, nakon čega će se ustrojiti dužnosti koordinatora, nositelja i članova Odbora.
Sastavila:
Irela Strabić, pomoćnica pročelnika JUO